Sat |
Od... do... | Odmor |
PRIJE PODNE | ||
1. | 08.00 - 08.45 | 5 |
2. | 08.50 - 09.35 | 10 |
3. | 09.45 - 10.30 | 15 |
4. | 10.45 - 11.30 | 5 |
5. | 11.35 - 12.20 | 5 |
6. | 12.25 - 13.10 | |
POSLIJE PODNE | ||
1. | 13.30 - 14.15 | 10 |
2. | 14.25 - 15.10 | 15 |
3. | 15.25 - 16.10 | 5 |
4. | 16.15 - 17.00 | 5 |
5. | 17.05 - 17.50 | 5 |
6. | 17.55 - 18.40 |
Uz poruku „Birajmo što gledamo“ Agencija za elektroničke medije i UNICEF pokreću nacionalnu kampanju za podizanje svijesti o medijskoj pismenosti. Cilj je kampanje podići razinu svijesti o važnosti medijskog opismenjavanja roditelja, skrbnika i djece, te o važnosti odabira medijskih sadržaja za djecu
Uz pokretače kampanje, na konferenciji za novinare govorili su i predstavnici nacionalnih televizija (HTV-a, Nove TV i RTL-a), koje podržavaju kampanju. Cilj je kampanje podići razinu svijesti o važnosti medijskog opismenjavanja roditelja, skrbnika i djece, te o važnosti odabira medijskih sadržaja za djecu.
Kampanja je nastavak partnerstva AEM-a i UNICEF-a s ciljem unapređenja, ostvarivanja i zaštite prava djece u medijima. Kampanja poziva roditelje na korištenje oznaka o prikladnosti TV programa za različite dobne skupine, a podržali su je i poznati TV voditelji, koji će u programima svojih televizija pozivati roditelje da pažljivo biraju medijske sadržaje, gledaju ih s djecom i razgovaraju o njima, te da se koriste oznakama o primjerenosti TV sadržaja.
„Smatramo da su edukacija i podizanje razine medijske pismenosti najbolji način za zaštitu djece od potencijalno štetnih medijskih sadržaja. O tome govore i pozitivna iskustva drugih zemalja koje su veći naglasak stavljale na edukaciju nego na zabrane. Medijska je pismenost danas vrlo važna, možda i esencijalna, i to podjednako i za djecu i za odrasle. Od lošeg, nekvalitetnog i potencijalno štetnog medijskog sadržaja najbolje se štitimo ako smo ga u stanju kritički promišljati", poručila je Mirjana Rakić, ravnateljica AEM-a.
Prema podacima istraživanja AEM-a i UNICEF-a iz listopada 2014. godine, djeca gledaju televiziju oko tri sata dnevno, a gotovo polovinu vremena pred televizorom provode bez prisutnosti odrasle osobe. Taj podatak potvrdio je koliko važnu ulogu mediji imaju u djetetovu razvoju, pa je presudno podići svijest i medijsku pismenost roditelja, skrbnika i djece o važnosti biranja sadržaja koji će imati pozitivan utjecaj na djecu.
„Ovom kampanjom pomažemo odraslima – roditeljima i skrbnicima − da zajedno s djecom postanu najbolji glavni i odgovorni urednici, a medijima da kvalitetnim sadržajima budu primjer pozitivnih promjena za djecu koje će se odraziti u cijeloj zajednici", poručila je predstojnica Ureda UNICEF-a Valentina Otmačić. Član Vijeća AEM-a Robert Tomljenović najavio je da će važan dio kampanje biti i izrada Preporuka za sigurno korištenje elektroničkim medijima, u čiju su izradu uključeni stručnjaci koji se bave djecom, medijski stručnjaci i stručnjaci iz područja razvojne psihologije.
„Preporuke će s jedne strane poslužiti urednicima u medijima za lakše i kvalitetnije kategoriziranje sadržaja, a s druge strane pomoći roditeljima u odabiru primjerenog televizijskog programa za njihovu djecu. Nakon objave Preporuka uslijedit će i radionice za medijske djelatnike te 'lansiranje' posebnog portala", pojasnio je Robert Tomljenović.
O važnosti medijske pismenosti roditelja na konferenciji za novinare govorili su i poznati televizijski novinari i urednici Danijela Trbović, Marija Miholjek i Petar Pereža, koji i sami sudjeluju u kampanji. Kampanju je osmislila kreativna agencija Najlon, a spotove je producirala Livada produkcija pod režijskom palicom Brune Ankovića.
Prvi TV spot kampanje možete pogledati ovdje.
Preuzeto s portala http://www.unicef.hr