preskoči na sadržaj

Osnovna škola Antuna Kanižlića Požega

Login

Facebook
 
 
Raspored zvonjenja

Sat

Od... do... Odmor
PRIJE PODNE
1. 08.00 - 08.45 5
2. 08.50 - 09.35 10
3. 09.45 - 10.30 15
4. 10.45 - 11.30 5
5. 11.35 - 12.20 5
6. 12.25 - 13.10  
POSLIJE PODNE
1. 13.30 - 14.15 10
2. 14.25 - 15.10 15
3. 15.25 - 16.10 5
4. 16.15 - 17.00 5
5. 17.05 - 17.50 5
6. 17.55 - 18.40  
Tražilica
Brojač posjeta
Ispis statistike od 24. 10. 2011.

Ukupno: 6102159
Ovaj mjesec: 6585
Ovaj tjedan: 935
Danas: 105

Za djecu i roditelje

Obrazovanje

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
KAKO POMOĆI DJETETU DA (P)OSTANE DOBAR UČENIK, na prijelazu iz 4. u 5. razred OSNOVNE ŠKOLE
Autor: Administrator , 16. 1. 2012.

Kad djeca završe prva četiri razreda roditeljima se često nameću razna pitanja i nedoumice:
Da li je potrebno i dalje voditi neprekidan nadzor i kontrolu nad školskim napretkom?


Zar ne bi trebalo dijete do tog razdoblja već steći sve navike i dovoljnu samostalnost da sam preuzme brigu o svom učenju?
Hoće li roditeljska kontrola u tom razdoblju značiti sprječavanje djetetove samostalnosti?  
Koji su roditelji bolji – oni koji i dalje «vise» nad djetetom i kontroliraju ga ili oni koji imaju povjerenje u zrelost djeteta i prepuštaju ga njegovim odlukama? Hoće li bolji i uspješniji učenici biti djeca strogih ili demokratskih ili popustljivih roditelja?


Evo nekih smjernica kako da se roditelj snađe ukoliko imate ovakve dvojbe:
Roditelji stvaraju pogodnu obiteljsku klimu za razvoj djetetove samostalnosti i pozitivnog odnosa prema radu i učenju.

Najveći uspjeh u školi, a kasnije u životu postižu djeca DOSLJEDNIH roditelja. Za razliku od popustljivih roditelja (koji ne postavljaju zahtjeve i ne vode nikakvu kontrolu) ili prestrogih roditelja ( koji postavljaju velike zahtjeve i provode strogu kontrolu) dosljedni roditelji postavljaju primjerene zahtjeve, objašnjavaju djetetu zašto su ti zahtjevi nužni i postižu s djetetom dogovor, te dosljedno kontroliraju ispunjenje dogovora. Pri tom djetetu daju osjećaj zaštite, prihvaćanja i emocionalne topline.Postupno sve više prepuštaju kontrolu samom djetetu i tako povećavaju njegovu samostalnost i odgovornost.



RODITELJI MOGU POMOĆI DJETETU DA POSTIGNE USPJEH U ŠKOLI, A DA NE OGRANIČAVAJU NJEGOVU SLOBODU I SAMOSTALNOST, vodeći se sljedećim:


1.    Osigurajte djetetovu motivaciju za postizanjem uspjeha. Uloga roditelja u tome je da pružite djetetu potporu, vjerovati da može postići dobre rezultate i pomoći mu da te rezultate postupno postiže.
2.    Osigurajte djetetu dobre uvjete za rad kod kuće.  Postoje niz uvjeta za uspješno učenje, a jedan od najvažnijih je da se cijeni djetetovo vrijeme. Sa djetetom se treba dogovoriti kad je njegovo vrijeme učenja i dogovoreno poštivati. Bitno je da roditelj konkretnim postupcima pokaže djetetu da cijeni njegovo učenje i ne prekidati ga ( da bi se dijete poslalo u trgovinu i sl.)
3.    Pomažite mu neizravno u učenju. To znači: budite zainteresirani za sve sadržaje koje želi podijeliti s vama, propitujte ga što čita, istovremeno čitajte istu knjigu i razgovarajte o tome, razgovarajte o školskim problemima, prednostima obrazovanja.
4.    Pomozite mu naučiti usmjeravati pozornost i postići koncentraciju.  (To ćemo raditi na radionicama za učenike, pa će djeca donijeti kući neke materijale te ih Vi možete pogledati.Ako želite možete pročitati poglavlje: „Usmjeravanje i održavanje pozornosti“ iz knjižice «Kako postati bolji učenik». Knjižicu se može posuditi u školskoj knjižnici. )
5.    Sudjelujte i u samom procesu učenja: u početku više, a kasnije sve manje aktivno. Možete djetetu pomoći nakon učenja postavljajući mu pitanja o tekstu, tražeći da nađe primjere za ono što čita i razgovarajući o tekstu. Provjerite uči li vaše dijete s razumijevanjem? Zaustavlja li se u učenju da bi saželo odjeljak i poglavlje?  Naučite dijete kako da uči ( djeca će  na satovima razrednog odjeljenja sa razrednicom i psihologinjom učiti kako treba učiti , a roditeljima se preporučuje pročitati  gore navednu knjižicu ili se obratiti razredniku i psihologinji u školi ako žele više znati o učenju), a zatim postupno sve manje aktivno sudjelujte u njegovom učenju.  Zapamtite da najviše pomažete djetetu u učenju raspravama o temama učenja i pružanja vlastitog primjera zainteresiranosti i mišljenja o materijalu.
6.    Pokazujte vlastitim primjerom da cijenite intelektualni rad, knjige, znanje. Čitajte knjige. Čitajući novine i časopise raspravljate s ukućanima o sadržajima koje ste pročitali.
7.    Pokazujte da cijenite samostalni trud oko zadataka. Osobito ističite svaki uspjeh koji netko u obitelji  (ili van nje) postigne velikim trudom i savladavanjem teškoća.
8.    Uspostavite dobar odnos sa školom. Zanimajte se za napredak djeteta u školi.
9.    Budite realistični i tolerantni. Prihvatite povremene neuspjehe kao normalan dio razvoja i iskoristite ih za pouku i povećanje upornosti.


POKAZUJTE UVIJEK DJETETU DA ONO MOŽE POSTIĆI USPJEH , SAMO JE VAŽNO DA POVEĆA NAPOR ILI PROMIJENI I NAUČI NOVE METODE RADA

 


(O metodama rada se možete uvijek posavjetovati sa učiteljem ili psihologinjom i /ili sa literaturom vezanom uz efikasne načine učenja.)


Letak  za roditelje
( iz knjižice: Mira Čudina Obradović: «Kako postati bolji učenik»)





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju