Sat |
Od... do... | Odmor |
PRIJE PODNE | ||
1. | 08.00 - 08.45 | 5 |
2. | 08.50 - 09.35 | 10 |
3. | 09.45 - 10.30 | 15 |
4. | 10.45 - 11.30 | 5 |
5. | 11.35 - 12.20 | 5 |
6. | 12.25 - 13.10 | |
POSLIJE PODNE | ||
1. | 13.30 - 14.15 | 10 |
2. | 14.25 - 15.10 | 15 |
3. | 15.25 - 16.10 | 5 |
4. | 16.15 - 17.00 | 5 |
5. | 17.05 - 17.50 | 5 |
6. | 17.55 - 18.40 |
Svaki drugi osnovnoškolac na internetu provede više od sat vremena dnevno, s tim da gotovo 8 posto djece za računalom provede od tri do pet sati, a 5,7 posto njih i više od pet sati. Kada nisu na internetu, djeca najčešće gledaju u ekran televizora ili svog mobitela.
Izvor:http://www.jutarnji.hr
Slobodno vrijeme uz knjigu provodi svega 6,7 posto djece Pokazala je to anketa koju je u sklopu projekta “Deset dana bez ekrana” na uzorku od 1122 učenika od 5. do 8. razreda u 10 hrvatskih škola provela Udruga za izvannastavne i izvanškolske aktivnosti CINAZ.
Projekt “Deset dana bez ekrana” prvi je put proveden u Francuskoj 2007. godine. U njemu je sudjelovalo 254 djece u dobio od 7 do 12 godina, a ankete provedene prije njegove realizacije pokazale su da su francuska djeca u potpunosti “zarobljena medijima”. Do identičnih iskustava u Hrvatskoj je došla i udruga CINAZ.
- Projekt smo prvi put proveli 2008. godine. U njemu je tada sudjelovalo 22 učenika 8. razreda iz četiri zadarske škole te 25 učenika iz Dugog Sela. Zadatak im je bio 10 dana uz podršku roditelja u potpunosti apstinirati od korištenja sva tri ekrana: kompjutora, televizora, mobitela, što podrazumijeva i drukčiju organizaciju slobodnog vremena. Projekt se pokazao vrlo uspješnim pa smo ga tijekom ove i prošle godine proširili na učenike iz 10 škola - rekao je voditelj projekta prof. dr. Zlatko Miliša, profesor na Sveučilištu u Zadru.
Učenici koji su sudjelovali u projektu svaki su dan vodili dnevnik, kao i njihovi roditelji.
Analiza odgovora pokazala je da su vrijeme koje inače provode na Facebooku, chatu, gledajući televiziju, igrajući igrice i sl., učenici zamijenili kvalitetnijim sadržajima: više su boravili u prirodi, igrali su se s prijateljima i roditeljima, temeljitije su izvršavali svoje školske obveze, a zamijećen je i porast posjeta knjižnicima. Roditelji su primijetili kako su im u vrijeme apstinencije djeca više pomagala u kući. Nekima je tih deset dana proteklo kao od šale, no bilo je i onih koji su se s pred njih postavljenim izazovom teško nosili.