2016-10-23 20:28:33

Nastavnici se vratili s mobilnosti na Malti

Naša je Škola nositelj projekta „Učenje za život – prijenos znanja, vještina i kompetencija“ odobrenog od Agencije za mobilnost i programe EU u okviru Erasmus+ programa, najvećeg programa Europske unije za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport.

Projekt je odobren u okviru Ključne aktivnosti 1 – mobilnosti u svrhu učenja za pojedince. Učitelji članovi projektnog tima naše Škole stoga su bili na edukaciji u partnerskoj školi St Ignatius College, Secondary School, Ħandaq na Malti od 10. do 17. listopada 2016. kako bi se upoznali s malteškim obrazovnim sustavom, a posebno s kurikulom Domaćinstva, predmeta koji bismo željeli uvesti kao izvannastavnu aktivnost u Školi.

Tijekom petodnevnog posjeta i boravka u školi u Qormiju naši domaćini srdačno su nas dočekali, proveli školskom zgradom, upoznali sa životom i radom Škole te malteškim obrazovnim sustavom.

U školi nas je dočekala ravnateljica gđa A. Farrugia te nas predala u ruke gđi N. Scicluna, jednoj od pomoćnica ravnateljice Škole, koja nas je provela školskom zgradom i upoznala s nastavnim osobljem. Škola u Qormiju 2007. godine preselila je u novu zgradu izgrađenu po najsuvremenijim standardima. Sve su učionice opremljene interaktivnim pločama i računalima te svom potrebnom opremom za pojedini predmet. Najviše su nas se dojmile učionice za Domaćinstvo koje izgledaju poput pravih kuhinja sa svim potrebnim kuhinjskim aparatima i priborom, zatim učionice za Tehnologiju i dizajn, opremljene strojevima i alatima koji se mogu pronaći u vrhunskim radionicama te učionica za životinje – svojevrsni školski mini zoološki vrt za koji se volonterski brinu nastavnik malteškog jezika i učenici. Impresivne su i učionice za informatiku s velikim brojem računala, 3D pisačem, rezačem za plastiku i ostalim suvremenim strojevima i pomagalima.

unutrašnjost školske zgrade

učionica za Tehnologiju i dizajn

Informatika

prostorija za pomoć u učenju

prostorija sa životinjama

Likovna umjetnost

školska kantina

školsko igralište

sportska školska dvorana

Većinu vremena proveli smo na satovima Home Economicsa, tj. Domaćinstva u specijaliziranim učionicama. Nastava je organizirana po modulima za manje skupine učenika, do 10,  kako bi svi mogli odraditi praktični dio nastave. Domaćinstvo predaju četiri nastavnice po četiri sata tjedno u svakoj grupi. Nakon svakog održanog sata učenici dobivaju domaću zadaću koju nastavnici redovito na početku sata pregledavaju, poneke ocjenjuju opisno, a te ocjene utječu na završnu ocjenu predmeta. Predmet se provjerava pisanim ispitom dva puta godišnje, u veljači i srpnju, a konačna ocjena dobije se nakon odslušana sva tri modula. Sav pisani materijal potreban za rad učenici dobivaju od nastavnika: nije obvezno imati udžbenik jer nastavnici imaju potpunu slobodu u odabiru materijala na kojemu će poučiti učenike predmetnom sadržaju. 

Vidjeli smo različit pristup u obradi iste teme, na primjer pravilna prehrana i piramida pravilne prehrane. Nakon svakog teorijskog sata uslijedio je praktični dio nastave na kojemu su učenici pokazali što su naučili prethodni sat. Tako smo vidjeli razvrstavanje namirnica u piramidu, objašnjavanje svakodnevnih prehrambenih navika kroz igru. 

Jedna od tema bila je i kuhinjska oprema i pomagala. Nastavnica je učenike upoznala sa svom opremom koja je potrebna u kuhinji, njezinim pravilnim održavanjem i na što trebaju obratiti pozornost prilikom kupnje istih. Sve navedne aparate i sav pribor učenici su mogli proučiti u učionici pronalazeći ih po kuhinjskim ormarićima.

Učenici trećeg modula nakon obrađenog teorijskog dijela o trovanju hranom i postupanju u pripremi visokorizičnih namirnica pripremali su paellu i punjenu piletinu. Sve potrebne namirnice donose od kuće, a  nakon pripreme svoje obroke degustiraju učeći se postavljanju stola i bon – tonu za vrijeme obroka. 

Osim nastavi Domaćinstva prisustvovali smo i nastavi srodnih predmeta poput Health and social care, Tehnology and design, PSCD (Physical, social, carieer development). Svi ti predmeti imaju poveznicu s Domaćinstvom jer djeca uče o zdravlju, rukovanju različitom opremom, strukturi obitelji i odnosima unutar nje.

Posjet školi partneru bio je vrlo koristan za naš budući rad. Smatramo da su stečena iskustva u potpunosti primjenjiva u našoj Školi u nastavi raznih predmeta i izvannastavnim aktivnostima, a posebno Domaćinstvu koje kao izvannnastavnu aktivnost planiramo uvesti sljedeće školske godine. 

Valentina Čurčić, nastavnica Hrvatskoga jezika i Danijela Stanić, nastavnica Biologije


Osnovna škola Antuna Kanižlića Požega