2015-10-07 09:46:45

„Birajmo što gledamo“ – kampanja o važnosti odabira medijskih sadržaja za djecu

     Uz poruku „Birajmo što gledamo“ Agencija za elektroničke medije i UNICEF pokreću nacionalnu kampanju za podizanje svijesti o medijskoj pismenosti. Cilj je kampanje podići razinu svijesti o važnosti medijskog opismenjavanja roditelja, skrbnika i djece, te o važnosti odabira medijskih sadržaja za djecu

Uz pokretače kampanje, na konferenciji za novinare govorili su i predstavnici nacionalnih televizija (HTV-a, Nove TV i RTL-a), koje podržavaju kampanju. Cilj je kampanje podići razinu svijesti o važnosti medijskog opismenjavanja roditelja, skrbnika i djece, te o važnosti odabira medijskih sadržaja za djecu.

Kampanja je nastavak partnerstva AEM-a i UNICEF-a s ciljem unapređenja, ostvarivanja i zaštite prava djece u medijima. Kampanja poziva roditelje na korištenje oznaka o prikladnosti TV programa za različite dobne skupine, a podržali su je i poznati TV voditelji, koji će u programima svojih televizija pozivati roditelje da pažljivo biraju medijske sadržaje, gledaju ih s djecom i razgovaraju o njima, te da se koriste oznakama o primjerenosti TV sadržaja.

„Smatramo da su edukacija i podizanje razine medijske pismenosti najbolji način za zaštitu djece od potencijalno štetnih medijskih sadržaja. O tome govore i pozitivna iskustva drugih zemalja koje su veći naglasak stavljale na edukaciju nego na zabrane. Medijska je pismenost danas vrlo važna, možda i esencijalna, i to podjednako i za djecu i za odrasle. Od lošeg, nekvalitetnog i potencijalno štetnog medijskog sadržaja najbolje se štitimo ako smo ga u stanju kritički promišljati", poručila je Mirjana Rakić, ravnateljica AEM-a.

Prema podacima istraživanja AEM-a i UNICEF-a iz listopada 2014. godine, djeca gledaju televiziju oko tri sata dnevno, a gotovo polovinu vremena pred televizorom provode bez prisutnosti odrasle osobe. Taj podatak potvrdio je koliko važnu ulogu mediji imaju u djetetovu razvoju, pa je presudno podići svijest i medijsku pismenost roditelja, skrbnika i djece o važnosti biranja sadržaja koji će imati pozitivan utjecaj na djecu.

„Ovom kampanjom pomažemo odraslima – roditeljima i skrbnicima − da zajedno s djecom postanu najbolji glavni i odgovorni urednici, a medijima da kvalitetnim sadržajima budu primjer pozitivnih promjena za djecu koje će se odraziti u cijeloj zajednici", poručila je predstojnica Ureda UNICEF-a Valentina Otmačić. Član Vijeća AEM-a Robert Tomljenović najavio je da će važan dio kampanje biti i izrada Preporuka za sigurno korištenje elektroničkim medijima, u čiju su izradu uključeni stručnjaci koji se bave djecom, medijski stručnjaci i stručnjaci iz područja razvojne psihologije.

„Preporuke će s jedne strane poslužiti urednicima u medijima za lakše i kvalitetnije kategoriziranje sadržaja, a s druge strane pomoći roditeljima u odabiru primjerenog televizijskog programa za njihovu djecu. Nakon objave Preporuka uslijedit će i radionice za medijske djelatnike te 'lansiranje' posebnog portala", pojasnio je Robert Tomljenović.

O važnosti medijske pismenosti roditelja na konferenciji za novinare govorili su i poznati televizijski novinari i urednici Danijela Trbović, Marija Miholjek i Petar Pereža, koji i sami sudjeluju u kampanji. Kampanju je osmislila kreativna agencija Najlon, a spotove je producirala Livada produkcija pod režijskom palicom Brune Ankovića.

Prvi TV spot kampanje možete pogledati ovdje.

Preuzeto s portala http://www.unicef.hr


Osnovna škola Antuna Kanižlića Požega