preskoči na sadržaj

Osnovna škola Antuna Kanižlića Požega

Login

Facebook
 
 
Raspored zvonjenja

Sat

Od... do... Odmor
PRIJE PODNE
1. 08.00 - 08.45 5
2. 08.50 - 09.35 10
3. 09.45 - 10.30 15
4. 10.45 - 11.30 5
5. 11.35 - 12.20 5
6. 12.25 - 13.10  
POSLIJE PODNE
1. 13.30 - 14.15 10
2. 14.25 - 15.10 15
3. 15.25 - 16.10 5
4. 16.15 - 17.00 5
5. 17.05 - 17.50 5
6. 17.55 - 18.40  
Brojač posjeta
Ispis statistike od 24. 10. 2011.

Ukupno: 6101985
Ovaj mjesec: 6411
Ovaj tjedan: 761
Danas: 91

Za djecu i roditelje

Obrazovanje

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Promatrajte zanimljivosti u kemiji
Autor: Valentina Čurčić, 28. 3. 2017.

Brojni su učenici koji na županijskim natjecanjima postižu izvrsne rezultate i na taj način pronose ime naše Škole. Jedan od njih je i Egon Hajpek, učenik 7.d razreda, koji je na Županijskom natjecanju iz kemije, održnom u OŠ Stjepana Radića u Čaglinu 9.ožujka 2017., osvojio prvo mjesto.


Egona i njegovu mentoricu, nastavnicu Kemije Martinu Hein, primila je ravnateljica Škole gđa Marija Samardžija kako bi im čestitala na postignutom uspjehu. Tim smo povodom porazgovarali s Egonom i njegovom mentoricom.

-Zašto voliš kemiju?

EGON: Kemija je prirodna znanost u kojoj ima i teorije, ali zapravo je najveći dio kemije računanje, a upravo to mi najbolje ide. U kemiji je najvažnija logika, a uz to računanje i dodatno poznavanje teorije. Zapravo je to kombinacija znanja i onog traženog u zadatku.

-Jesi li, u dosadašnjem proučavanju kemije, pronašao neke elemente iz svakodnevnog života koji su bili objašnjeni na zanimljiv način?

EGON: Jesam.

-Mentorice Martina, kako je vama bilo raditi s Egonom?

nastavnica MARTINA: Bilo mi je veliko zadovoljstvo. Svaki puta kada smo imali nastavni sat, nas smo dvoje imali dodatnu nastavu. Ostatak razreda odrađivao je zadane zadatke, dok sam s Egonom radila na malo višoj razini. To je ustvari bio rad po razinama. Dok sam s ostatkom radila obične zadatke, s Egonom sam radila na višoj razini. S Egonom sam uvijek imala poseban razgovor. Ostali učenici nisu imali potrebu pitati i tražiti dodatna objašnjenja, Egona je uvijek zanimalo više i tražio je dodatna objašnjenja, imao je uvijek svoje mišljenje u vezi s određenim postavkama, tako da mi je to uvijek bilo zanimljivo jer nisam očekivala toliko zanimanje za kemiju. Izuzetno sam iznenađena njegovom intelektualnom radoznalošću. Često mi je znao reći To nije tako te bi se to razvilo u pravu raspravu gotovo ravnopravnih stručnjaka.

-Osim na nastavi, koliko ste se još pripremali za natjecanje?

nastavnica MARTINA: Imali smo jednom ili dva puta tjedno pripreme te dodatno još po dogovoru, dok smo pred samo natjecanje još intenzivnije radili i pripremali se. Egon je uvijek bio spreman na dodatni rad.

-Budući da drugi učenici ne gledaju kemiju tvojim očima,  što bi im htio poručiti, na koji se način mogu malo više zainteresirati za taj nastavni predmet i što treba vidjeti u tom nastavnom predmetu?

EGON: Prije svega, svi imaju brojne predrasude prema kemiji. Smatraju da je kemija teška i da je to samo učenje elemenata. Stariji su ih strašili tim nastavnim predmetom, a ja se s tim nikako ne slažem. Plašili su i mene, no nisu uspjeli. Moj je savjet da ne pristupaju kemiji s predrasudama, nego da razmišljaju o tome kako se kemija može primijeniti u životu, što ona zapravo znači. Nemojte kemiji pristupiti tako da mislite da je to obično učenje, nego promatrajte zanimljivosti u njoj. To nije učenje radi ocjene i zato što se mora, nego nam kemija otvara neki novi pogled na prirodu.

-Jesi li zadovoljan rezultatom na natjecanju ili smatraš da si mogao bolje?

EGON: Iduće ću godine svakako pristupiti natjecanju iz kemije. Planiram se pripremati kao i ove godine, čak i više.

-Kako je počelo tvoje zanimanje za kemiju?

EGON: Prije sam ljeti, kad mi je bilo dosadno, čitao enciklopedije. Internet ne koristim puno, zanimljivije mi je koristiti enciklopedije i ostale knjige, budući da imam pred sobom fotografije i sav sadržaj.

-Želiš li biti znanstvenik?

EGON: Želim, iako bih htio biti i programer u ICT sektoru.

-Može li ti kemija u tome pomoći?

EGON: Da, svakako. Sve je povezano, priroda, matematika, kemija, jedno bez drugoga nema smisla, u što sam se uvjerio u tim predmetima, a najviše u biologiji. Da se nisam pripremao za natjecanje iz kemije, nisam siguran da bih tako dobro prošao na natjecanju iz biologije.  Kemija ne može bez biologije, a ni biologija bez kemije. Sve je to usko povezano. Čak i u povijesti ima kemije, na primjer u bakrenom dobu. 

-Koji ti je predmet najdraži?

EGON: Na to mi je teško odgovoriti. Svi me gotovo jednako zanimaju, ali su mi pri vrhu matematika, biologija, kemija i informatika.

-Što ti je, konkretno, najzanimljivije u kemiji?

EGON: Dijelovi u kojima se mora logički razmišljati, najviše rješavanje problemskih zadataka.

-Što misliš, što bi trebalo promijeniti u nastavnom predmetu kemije?

EGON: Zasad sam zadovoljan i smatram da nije potrebno ništa mijenjati. Učimo osnove kemije koje svi moramo znati.

-Smatraš li da se kemija treba početi učiti ranije?

EGON: I kemija i povijest, još od prvog razreda, kreću od prirode i društva tako da se kroz te predmete već ponešto nauči. Trebalo bi uvesti izbornu nastavu iz kemije za učenike koji su i ranije spremni početi proučavati ono što ih zanima.

-Kemija je naša svakodnevnica, slažeš li se s tim?

EGON: Da, sve oko nas u fizikalne i kemijske promjene.

-Koliko si opušten na samom najtecanju?

EGON: Najveću tremu imam na samom početku, no prođe nakon 10 minuta. Dogodi se da tada radim pravopisne greške.

-Što misliš, je li u redu što pravopisne greške djeluju na sam rezultat?

EGON: I da i ne, zato što se u žurbi dogodi da krivo napišem ije, je, č, ć, što i nije toliko bitno kod elemenata. No, s druge strane, jedno slovo nekad znači potpuno drugi element.

-Gdje se vidiš u budućnosti?

EGON: Vidim se kao znanstvenik, u labolatoriju. Zasad me najviše zanima molekularna biologija, ali se vidim i za računalom kao programer. Zanima me istraživanje novih lijekova za bolesti za koje sada nema lijeka.

Ne sumnjamo u to da će Egon i dogodine ostvariti izvrsne rezultate na natjecanjima te u budućnosti ostvariti svoje snove i postati znanstvenikom ili programerom.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju