preskoči na sadržaj

Osnovna škola Antuna Kanižlića Požega

Login

Facebook
 
 
Raspored zvonjenja

Sat

Od... do... Odmor
PRIJE PODNE
1. 08.00 - 08.45 5
2. 08.50 - 09.35 10
3. 09.45 - 10.30 15
4. 10.45 - 11.30 5
5. 11.35 - 12.20 5
6. 12.25 - 13.10  
POSLIJE PODNE
1. 13.30 - 14.15 10
2. 14.25 - 15.10 15
3. 15.25 - 16.10 5
4. 16.15 - 17.00 5
5. 17.05 - 17.50 5
6. 17.55 - 18.40  
Brojač posjeta
Ispis statistike od 24. 10. 2011.

Ukupno: 6101950
Ovaj mjesec: 6376
Ovaj tjedan: 726
Danas: 54

Za djecu i roditelje

Obrazovanje

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Učenici osmog razreda debatirali o nacionalnom identitetu Hrvatske u Europskoj uniji
Autor: Administrator , 19. 10. 2013.

Što je zapravo debata i kako to izgleda kada ju vode učenici 8. a razreda. Naša knjižnica opet je postala mjesto zanimljivih događanja jer je u petak, 18. listopada ugostila učenike koji su vodili debatu na temu  „Hrvatska će izgubiti  nacionalni identitet u Europskoj uniji“.


Da nije bilo nastavnice Klaudije Gašpar i nastavnika Gorana Đurđevića sigurno je da ne bi bilo ni ove debate koja se održala po pravilima koja se provode na debatantskim natjecanjima, a njima nas je prethodno podučila profesorica Aleksandra Pavlović iz požeške gimnazije. Debata je održana povodom Dana neovisnosti koji smo obilježili 8.listopada koji je bio važan dan 1991. godine kada je Hrvatski sabor jednoglasno odlučio raskinuti sve državnopravne veze na temelju kojih je Hrvatska zajedno s ostalim republikama i pokrajinama tvorila dotadašnju SFRJ. Identitet je pojam koji nam otkriva tko smo mi, u ovom slučaju jesmo li unutar Europske unije izgubili svoju osobnost, Tema je pogodna za razmišljanje, ali i istraživanje u koje su se dali naši učenici. Definirajući naše događanje (debatu), možemo reći da se vodila strukturirana i argumentirana raspravana na zadanu tezu koju treba obraniti ili pobiti, a o tome će odlučiti suci. Suci se moraju ponašati kao da o temi prethodno ništa nisu čuli, a odlučit će na osnovi boljih dokaza koje im jedna od dviju ekipa ponudi. Svoja izlaganja debatanti moraju potkrijepiti argumentima, tj. dokazanim tvrdnjama koja će dovesti do zaključka. Kao i u svakoj debati, i u ovoj su postojale afirmacijska skupina koju su činili učenici 8. a razreda: Ivan Bilmez, Klaudija  Mihalj  i Luka Knežević te ona negacijska koju su činili: Juraj Prevolšek, Laura Lončar i Helena Majer, također učenici 8.a razreda.

Svi su bili borbeno raspoloženi i svakome je  bilo najvažnije dokazati svoju tezu. Afirmacijska je skupina tvrdila da ćemo ulaskom u Europsku uniju izgubiti naš nacionalni identitet jer nećemo biti dovoljno samostalni i neovisni, a to su svojim argumentima i dokazali. Negacijska je skupina odbacivala njihovu tezu i držala se mišljenja da Hrvatska ulaskom u Europsku uniju neće izgubiti svoj identitet jer uvijek iz nje može izaći. Iako su obje skupine uložile jednak trud, afirmacijska je skupina zauzela prvo mjesto. To su odlučivali suci: nastavnik likovne kulture Robert Kresina, nastavnica Kristina Šimić te gimnazijalka i naša bivša učenica Nia Novak, koja je postala član gimnazijskog debatnog kluba.

Svi su učenici dobili čestitke nastavnika koji su gledali debatu i pohvale jer im je ovo bila prva debata, a tema im, sami su priznali, nije bilanajjasnija. Tako su došli zaključka da osnuju svoje debatantnu skupinu. Nadamo se da je ovaj govornički oblik u petak ostvario svoj cilj - razvoj kritičkog mišljenja, samopoštovanja, komunikacijskih i socijalnih vještina te poticanje na proučavanje i organizacijske vještine. Također se nadamo da će u bliskoj budućnosti debata postati stalni oblik razvijanja navedenoga.
 

 

NOVINARSKA SKUPINA

Helena Majer, 8. a

 

 

 

 

Hrvatska će izgubiti identitet u Europskoj uniji! – debata u našoj školi

 

U petak, 18. listopada u knjižnici naše škole, povodom Dana neovisnosti održana je debata osmaša na temu: „Hrvatska će izgubiti identitet u Europskoj uniji“.

Debatanti su bili učenici 8. a razreda: afirmacijska grupa: Ivan Bilmez, Klaudija Mihalj, Luka Knežević, te negacijska grupa: Helena Majer, Juraj Prevolšek i Laura Lončar. Ova učenička debata kruna je višetjednog rada naše profesorice povijesti Klaudije Gašpar i njenih učenika s dodatne nastave povijesti. Iako sama tema nije klasično povjesničarska, već se radi o budućnosti, dobro su se prepoznali afiniteti koje su učenici pokazali prema povijesti pa su se postavljala pitanja oko komparacije gubitka identiteta tijekom prošlosti (germanizacija, mađarizacija, Osmanlije) s budućnošću. Debata je odigrana prema pravilima „Karl Popperove debate", što znači da sudjeluje šest govornika (troje u afirmacijskoj, a troje u negacijskoj strani). Svaka je ekipa imala tri govora i dva unakrsna ispitivanja protivničkih govornika. Prva je govorila afirmacijska ekipa, a posljednji je govor održala treća govornica negacijske ekipe. Učenici su iznosili argumente o gubitku identiteta (brisanje granica, migracije stranog stanovništva, prodaja nekretnina strancima, gubitak eura itd.), ali i protiv toga (slogan Europske unije glasi: „Ujedinjeni u različitostima“, europska zdravstvena iskaznica, mogući gospodarski razvoj u EU, itd.). Odlukom sudačkog trojca (učenica Gimnazije Nia Novak, nastavnica hrvatskog jezika Kristina Šimić i nastavnik likovne kulture Robert Kresina) pobijedila je afirmacijska ekipa s tezom da će Hrvatska izgubiti identitet u Europskoj uniji. Čestitamo svim učenicama na sudjelovanju u debati jer ovakva forma argumentacije i rasprave pomaže učenicima u razvijanju logike, govorništva i argumentacije što će im svakako pomoći u daljnjem životu i radu. Pohvala ide i nastavnici Klaudiji Gašpar koja je pripremila učenike i s njima radila na ovoj dosta kompleksnoj temi.

 

 

Goran Đurđević, prof.

 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju