preskoči na sadržaj

Osnovna škola Antuna Kanižlića Požega

Login

Facebook
 
 
Raspored zvonjenja

Sat

Od... do... Odmor
PRIJE PODNE
1. 08.00 - 08.45 5
2. 08.50 - 09.35 10
3. 09.45 - 10.30 15
4. 10.45 - 11.30 5
5. 11.35 - 12.20 5
6. 12.25 - 13.10  
POSLIJE PODNE
1. 13.30 - 14.15 10
2. 14.25 - 15.10 15
3. 15.25 - 16.10 5
4. 16.15 - 17.00 5
5. 17.05 - 17.50 5
6. 17.55 - 18.40  
Brojač posjeta
Ispis statistike od 24. 10. 2011.

Ukupno: 6102157
Ovaj mjesec: 6583
Ovaj tjedan: 933
Danas: 103

Za djecu i roditelje

Obrazovanje

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Timski rad
Autor: Administrator , 11. 9. 2015.

NAUČITE SVOJE UČENIKE DA BUDU IGRAČI, A NE NAVIJAČI

U Hrvatskoj gotovo da i nema djeteta koje nije pročitalo Lovrakov „Vlak u snijegu“ i gledalo istoimeni film Mate Relje.

Timski rad 

Tekst pjesme Arsena Dedića u tom filmu postao je svojevrsnom himnom skupnom radu:

Kad se mnogo malih složi,

Tad se snaga stoput množi,

A to znači da smo jači,

Kad se skupimo u zbor...


SKUPNI je rad uvijek neka radna akcija: otrpava se vlak, pune vreće pijeskom za protupoplavne brane, čisti okoliš od smeća… Puno ruku udružuje svoje snage i marljivo radeći ISTI (jednostavan) posao obave ono  što bi začas bilo obavljeno nekim strojem. Netko, dakle, smisli što treba napraviti, pa okupi radnu snagu da to obavi.

Kad je riječ o skupnome radu, pogotovo u velikim skupinama, uvijek će netko potegnuti više, netko manje, a bit će i onih koji će neprestano zabušavati. Izvršenje zadatka ovisit će o snazi onih koji preuzmu odgovornost.

 A što je s timskim radom? 

TIMSKI rad pretpostavlja manju skupinu ljudi RAZLIČITIH vještina u kojoj svatko radi ono u čemu je najbolji i time pridonosi da se problem koji ih je okupio što brže riješi na najbolji način. Pritom je najčešće riječ o problemu za čije rješavanje najčešće ne postoji gotov recept, nego ga tim treba smisliti.

Za uspješnost rješavanja problema presudno je da svaki član tima preuzme odgovornost za ono što radi i napravi svoj dio posla. Onaj tko zabušava i ne obavi svoj dio posla zaribao je cijeli tim.

Upravo zbog tog PREUZIMANJA ODGOVORNOSTI dobro je s učenicima na početku godine sklopiti pisani ugovor: dokument na kojem se svojim potpisom obvezuju na poštivanje dogovora.

Ugovor trebaju pročitati, razmisliti o njemu, ponijeti da kući i o njemu porazgovarati s roditeljima, prodiskutirati o njemu u razredu i tek ga onda potpisati.

Uz ugovor, još je nekoliko važnih dokumenata o kojima treba porazgovarati, a odnose se na to kako iz tima udaljiti osobu koja ne želi surađivati, kako napustiti tim s kojim učenik nije zadovoljan i napokon – kako se ocjenjuje timski rad.

 ■ UČENIČKI UGOVOR O TIMSKOM RADU ■

1.Preuzimam odgovornost za svoju ulogu u timu i zadatak koji trebam obaviti.
2.Izbjegavat ću međusobna nadmetanja i neprijateljstva.
3.Surađivat ću s ostalim članovima tima u borbi protiv našeg zajedničkog „neprijatelja“ – problema (zadatka) koji rješavamo da bismo ostvarili cilj.
4.Razmjenjivat ćemo ideje, zamisli, informacije. Slobodno je i poželjno preuzimati i nastavljati tuđe ideje, dorađivati ih i činiti primjenjivima kako bismo riješili zadatak.
5.Za uspješno riješen zadatak svi dobivamo istu ocjenu. I za neuspješno riješen zadatak također. Na kraju svakoga timskog rada procijenit ću svoj rad i svoj doprinos timu.
6.Ako zbog mog nepoštovanja pravila moj tim ima problema u rješavanju zadatka, ostali me članovi imaju pravo udaljiti iz tima. U tom slučaju moram pronaći tim koji me želi prihvatiti. Ako mi to ne uspije, moram zadatke riješiti samostalno.
7.Ako nisam zadovoljan/zadovoljna radnom atmosferom u svome timu, imam pravo napustiti taj tim i pridružiti se nekom drugom.

 Potpis razrednika,datum                                   Učenikov potpis

 

■ POSTUPAK U 4 KORAKA ZA UDALJAVANJE NESURADLJIVOG ČLANA IZ TIMA ■

1.Članovi tima nesuradljivog člana trebaju pokušati strpljivim nagovaranjem i razgovorima pridobiti za suradnju.
2.Sljedeći je korak razgovor tima i nesuradljivog člana s nastavnikom u nastavnikovu kabinetu.
3.Ako nesuradljivi učenik i dalje odbija ili ometa suradnju, tim mu uručuje pismo opomene u kojem ga obavještava da će, ne izvrši li zadatak u zadanome roku, biti udaljen iz tima.
4.Ako u dogovorenome vremenu nesuradljivi učenik ne promijeni svoje ponašanje, dobiva drugu opomenu kojom je otpušten. Kopija opomene ide nastavniku za njegovu evidenciju.

■  POSTUPAK ZA SVOJEVOLJNO NAPUŠTANJE TIMA ■

1.Član koji konstantno nije zadovoljan svojim timom i načinom na koji tim radi, a ne može nagovoriti članove da se promijene i počnu surađivati, ima pravo odustati i napustiti tim.
2.Nezadovoljni član uručuje timu pismo upozorenja da će napustiti tim ako se tijekom sljedećega tjedna ne počne pridržavati dogovorenih pravila i obveza koje je preuzeo.
3.Ako članovi tima ne promijene ponašanje, drugim ih pismom obavještava o svome napuštanju tima. Kopija opomene ide nastavniku za njegovu evidenciju.

 ■ PRAVILNIK O OCJENJIVANJU TIMSKOGA RADA ■

1.Svi članovi tima za izvršeni zajednički zadatak dobivaju istu ocjenu.
2.Svaki član tima nakon izvršenog zadatka mora znati sve što je radeći u timu trebalo naučiti. Za prezentaciju toga znanja dobiva individualnu ocjenu.
3.Učeniku čija je individualna ocjena negativna zajednička ocjena ne može ispraviti jedinicu. Jedinicu mora ispraviti usmenim ili pisanim odgovaranjem.

Preuzeto s portala https://www.skolskiportal.hr





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju