preskoči na sadržaj

Osnovna škola Antuna Kanižlića Požega

Login

Facebook
 
 
Raspored zvonjenja

Sat

Od... do... Odmor
PRIJE PODNE
1. 08.00 - 08.45 5
2. 08.50 - 09.35 10
3. 09.45 - 10.30 15
4. 10.45 - 11.30 5
5. 11.35 - 12.20 5
6. 12.25 - 13.10  
POSLIJE PODNE
1. 13.30 - 14.15 10
2. 14.25 - 15.10 15
3. 15.25 - 16.10 5
4. 16.15 - 17.00 5
5. 17.05 - 17.50 5
6. 17.55 - 18.40  
Brojač posjeta
Ispis statistike od 24. 10. 2011.

Ukupno: 6102110
Ovaj mjesec: 6536
Ovaj tjedan: 886
Danas: 56

Za djecu i roditelje

Obrazovanje

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
TEMATSKIM TJEDNOM OBILJEŽEN EUROPSKI DAN JEZIKA
Autor: Renata Marinić, Dunja Šaro Vojvodić, 16. 10. 2013.

Od 23. do 27. rujna učenici sedmih razreda naše škole, a njima su se pridružili i učenici 3.a razreda, iz više su predmeta i uz različite aktivnosti obilježili Europski dan jezika koji se diljem Europe obilježava 26. rujna. Proslavili smo jezičnu raznolikost, naučili ponešto o multikulturalnosti, te shvatili važnost učenja stranih jezika, kulture i različitih civilizacija. Pogledajte kako smo to sve napravili.


Pod nastavom hrvatskog jezika, s učiteljicom Valentinom Čurčić, učenici su se upoznali s književnostima drugih zemalja i njihovim najznačajnijim književnicima. Radeći u skupinama, proučavali su književnosti raznih europskih zemalja. Otkrili su kako pojedine zemlje imaju staru i razvijenu književnost, dok su književnosti nekih zemalja „mlade“. Najzanimljiviji dio bilo je upoznavanje s književnicima, njihovim životima i radom. Osim riječima, pisce su učenici upoznali i slikom – konačno su pojedina imena dobila svoje lice. Sve svoje spoznaje učenici su uobličili u slikokaze koje su izložili tijekom nastave hrvatskoga jezika.

Pod nastavom engleskog jezika učenici su, uz pomoć učiteljice Dunje Šaro-Vojvodić, učili ruski jezik i rusko pismo. Bilo je zanimljivo čuti ruski jezik i uočiti slične ili iste riječi, a najviše tegoba zadalo je rusko ćirilično pismo!  Unatoč tomu,učenici su vrlo rado učili pisati svoje ime i prezime, izgovarati ga na 'ruski način', naučiti brojiti na ruskom, te vrlo brzo savladali osnovnu frazeologiju prilikom susreta s osobom:  Dobar dan! Doviđenja! Kako se zoveš? Kako se prezivaš? Hvala! Dobro!

EUROPSKI TJEDAN JEZIKA u nastavi njemačkog jezika kod  učiteljice Jasminke Hajpek         učenici četvrtih razreda su u Europskom tjednu jezika u nastavi njemačkog jezika  razgovarali o važnosti učenja stranih jezika. Navodili su razloge zašto uz engleski jezik uče i njemački a razlozi su bili:  žele posjetiti zemlje njemačkog govornog područja, žele moći razgovarati na njemačkom, žele imati predznanje zbog upisa u srednje škole ili jer  vole strane jezike. Nakon toga smo razgovarali o tome koliko članica ima EU i poznaju li zastave članica EU. U zadnjem dijelu sata su učenici crtali zastave članica EU i pokušali su pronaći po čemu će koju zastavu zapamtiti.

         Učenici petih razreda su također imenovali razloge iz kojih uče dva strana jezika navodeći da se nadaju da će im u EU trebati poznavanje najmanje dva strana jezika i da žele lakše naći posao poznajući strane jezike. Učenici su podijeljeni u skupine radili različite zadatke: jedna je skupina  pridruživala članicu EU  njihovoj zastavi. Druga skupina je čitala tekst o važnosti učenja stranih jezika i  na razredni plakat su pisali tvrdnje sa kojima se slažu. Treća skupina je spajala naziv države članice EU sa nazivom stanovnika u toj državi.

        Učenici šestih razreda su također podijeljeni u skupine birali tip zadatka koji žele raditi: pridruživanje, sastavljanje ili crtanje.

        Učenici sedmih razreda su u skupinama čitali različite tekstove o članicama EU i na razredni plakat su pisali i crtali ono što su smatrali  važnim.

       Jedan dio osmaša je čitao tekst po čemu je kontinent Europa dobio ime te su najvažnije podatke pisali  na razredni plakat. Druga skupina je crtala geografsku kartu zemalja koje su u EU a treća skupina je povezivala nazive zemalja sa njihovim zastavama crtajući zastave na plakat.

 U razredima u kojima je ostalo vremena nakon što su dovršili plakate napravili smo natjecanje provjeravajući koliko su zapamtili od ovog što su zajednički čitali, pisali i crtali. Najbolji učenici su bili nagrađeni badgevima na kojima pišu šaljive izreke na  njemačkom poput: Hallo, Na klar! Schatz!

Pod nastavom biologije učenici 7.b razreda su uz pomoć učiteljice Danijele Stanić izrađivali letke ili slikovnice o najzanimljivijim životinjskim vrstama Mađarske, Francuske i Rusije. Također su uočili kako je Rusija bogata raznolikim vrstama koje ne obitavaju na ostalim područjima Europe. Uz životinje, učenici su upoznali i znanstvenike navedenih zemalja te njihov doprinos u određenim poljima znanosti.

Pod nastavom geografije učenici sedmog VII.a su prema slijepoj karti Europe izrezali površinu zadane države i obojili u zastavu zemlje, a zatim na veliki hamer poput slagalica zalijepili na mjestu njenog smještaja u Europi.

Drugi razred VII.e na  slijepoj karti Europe pronalazio je zadanu državu i obojio u boju zastave. Potom su učenici o zadanim zemljama ispričali po čemu su te države zanimljive nama Hrvatima.Jedna grupa je izrezivala 12 žutih zvijezdica koje ćemo zalijepiti na vrata učionice nakon bojanja u boju zastave EU.

Pod nastavom tehničke kulture učenicima su predstavljeni brojni europski inovatori i tehničari , te tvorevine karakteristične za Europu.

Upoznali smo se sa radom Nikole Tesle, Alesandra Volte, Nicolausa Otta i drugih. Kao građevinu karakterističnu za jednu europsku državu uzeli smo vjetrenjaču pa je učenicima predstavljena  upotrebe vjetrenjače od povijesti do današnjih dana.

 

 

Kod učitelja glazbene kulture Maria Sovčika učenici su pjevali 'Bratec martin' na nekoliko jezika.

Na nastavi kemije s učiteljicom Anom Perić učenici su Učenici su se upoznali s najpoznatijim europskim kemičarima i njihovim radom. Zadatak im je bio osmisliti scenarij  za emisiju „Subotom u 3“ u kojoj su gosti bili slavni kemičari. Izrađivali su zastavice zemalja iz kojih kemičari dolaze te pisali činkvine na temu odabranog kemičara. Na kraju su provjerili naučeno kvizom znanja.

Čini se da su najviše razigrani bili učenici 3.a razreda s učiteljicama Irenom Topalušić i Vlastom Koudela. Na nastavi tjelesno zdravstvene kulture učenici 3.a razreda igrali su dječje igre drugih europskih naroda:  COLOR, COLORITO – Španjolska igra, STREGA COMANDA COLOR- Talijanska igra, TOPFSCHLAGEN- Njemačka igra, TKO JE JAČI- Ruska igra i ESCARGOT- Francuska igra. Učenici su prvo naučili izgovarati naziv igre na jeziku naroda iz koje dolaze. Nakon toga upoznali su pravila igara i igrali igre poštujući pravila i njegujući natjecateljski duh. Svaku igru usporedili smo s inačicom naše  igre te uočili  sličnosti i razlike.

Ništa manje posla nisu imali mladi knjižničari. Učenici su se upoznali s jezičnom, kulturnom i civilizacijskom raznolikošću ali i zajedničkim korijenima, odnosno  s teorijama o zajedničkom praindoeuropskom jeziku te  kroz izradu plakata - jezičnog stabla s jezičnim porodicama i skupinama s naglaskom na hrvatski jezik i njegovu jezičnu porodicu (granu).

Učenice članice skupine Mladi knjižničari iz 6.c su u petak 20.09. 5. i 6. sat upoznale se stemom i zadaćom te napravile plakat za knjižnicu, a učenice 6.d su u ponedjeljak 23.09. 6.sat uredile pano u hodniku škole.

Pogledajte dio fotografija:

 

 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju